Ďalší evolučný stupeň

Ďalší evolučný stupeň

Ďalší evolučný stupeň: Polo môže po modernizácii jazdiť čiastočne automatizovane

‌• Od roku 1975 bestseller: S vyše 18 miliónmi exemplárov je Polo jedným z najúspešnejších malých automobilov
‌• Osviežený dizajn: Sériovo nové LED svetlomety, LED zadné svetlá a nové nárazníky
‌• Prvky high-tech: Po prvý raz k dispozícii asistenčný systém "IQ.DRIVE Travel Assist" pre čiastočne automatizovanú jazdu a adaptívne svetlomety "IQ.LIGHT LED-Matrix"
‌• Digitálny a always on: Sériovo "Digital Cockpit", online systémy infotainmentu a voliteľne klimatizácia s dotykovým ovládaním
‌• Nová štruktúra ponuky: "Polo", "Life", "Style", "R-Line" a "GTI" majú výrazne rozšírené sériové vybavenie
‌• Efektívne motory: Od štartu predaja tri efektívne benzínové motory 1,0 litra a turbodúchadlom prepĺňaný motor 1.0 TGI na stlačený zemný plyn CNG
‌• Začiatok predpredaja v SR je plánovaný v priebehu júna 2021 s predpokladanou uvádzacou cenou 12.990 €

Wolfsburg. Polo sa vyrába sa v španielskom závode Pamplona a v juhoafrickom Uitenhage pre nespočetné množstvo svetových trhov. S vyše 18 miliónmi vyrobených exemplárov od roku 1975 patrí k najúspešnejším malým automobilom na svete. Aj v rámci značky je malý Volkswagen veľkým číslom: mnoho rokov si vybojoval miesto medzi troma najpredávanejšími modelovými radmi. Teraz prichádza Polo v novom evolučnom stupni.

Dizajn, technológie a štruktúra vybavenia boli v širokom rozsahu aktualizované. Na pohľad je táto modernizácia najlepšie viditeľná na novej prednej a zadnej časti karosérie. Nový dizajn majú nárazníky, dvere batožinového priestoru, svetlomety a zadné svetlá - teraz obidvoje štandardne z LED. Po prvý raz sú pre Polo k dispozícii aj nové adaptívne svetlomety "IQ.LIGHT LED-Matrix". V interiéri Polo boduje sériovým digitálnym združeným prístrojom "Digital Cockpit", sériovým novým multifunkčným volantom, systémami infotainmentu najnovšej generácie s jednotkou Online-Control-Unit (eSIM) a funkciou "App-Connect wireless" (podľa vybavenia). Ak má Polo voliteľnú automatickú klimatizáciu "Climatronic", na jej ovládanie slúži po prvý raz dotykové ovládanie, podobné ako majú väčšie modely Tiguan, Passat a Arteon.

Optimálne využitie priestoru. Technický základ pre aktuálny model Polo tvorí modulárna stavebnica komponentov s priečne uloženým motorom MQB. Na rozdiel od väčších modelov Golf, Tiguan alebo Arteon, je to verzia MQB A0 adaptovaná pre zvlášť kompaktné rozmery. V novom evolučnom stupni má Polo dĺžku 4.053 mm, šírku 1.751 mm a výšku 1.446 mm. Dlhý rázvor 2.564 mm vytvára krátke previsy a dodáva päťdverovej karosérii energické proporcie. Výhodou stavebnice MQB je optimálne využitie priestoru, vďaka ktorému má batožinový priestor základný objem 351 litrov.

Progresívne osvetľovacie systémy

Svetlomety "IQ.LIGHT LED-Matrix". K modernizovanému dizajnu prispievajú nové LED svetlomety, ktoré sú pre Polo po prvý raz k dispozícii aj v adaptívnej verzii "IQ.LIGHT LED-Matrix". Tieto svetlomety, prvý raz zavedené pred troma rokmi vo vlajkovej lodi značky - luxusnom SUV Touareg - sú príkladom, ako Volkswagen postupne zavádza systémy high-tech do všetkých tried vozidiel, čím demokratizuje bezpečnosť a komfort. Polo je už štvrtým modelovým radom značky so svetlometmi "IQ.LIGHT LED-Matrix". Každý svetlomet obsahuje dva moduly s ôsmimi individuálne ovládanými LED, čo umožňuje vytvárať rozličné funkcie osvetlenia, napríklad adaptívne diaľkové svetlá. V svetlometoch sú integrované dve lišty z vodičov svetla pre denné a smerové svetlá, z ktorých horná prechádza cez celú masku chladiča. Tým Polo prináša štylistické prepojenie k modelom radu ID., ako aj k radom Golf a Arteon.

Aj zadné svetlá sú sériovo z LED. Po prvý raz sú vytvorené ako dvojdielne - okrem hlavného segmentu v blatníku je druhý segment na dverách batožinového priestoru. Trojrozmerne tvarované zadné svetlá zvýrazňujú a zušľachťujú dizajn zadnej časti karosérie. V špičkovej verzii obsahujú dynamické smerové svetlá a prepínateľnú grafiku koncových/brzdových svetiel (efekt "klik-klak") vďaka ktorému vodič idúci vzadu lepšie vníma brzdové svetlá.

Nový dizajn interiéru

"Digital Cockpit" sériovo. Prístrojový panel má horizontálnu štruktúru, na ktorej vynikajú použité moduly. Jedným z nich je sériový digitálny združený prístroj "Digital Cockpit" s uhlopriečkou 20,3 cm (8,0 palca), resp. 26 cm (10,25 palca) ako "Digital Cockpit Pro" s rozšíreným rozsahom zobrazenia (napr. mapa navigácie, obrázok volajúceho, obrázky obalov nosičov skladieb). Druhým modulom je displej systému infotainmentu. Tieto dva displeje sú umiestnené v najvyššej úrovni prístrojového panelu a tvoria jeden celok v ergonomicky optimálnej osi pohľadu vodiča. Jediným fyzickým tlačidlom v tejto oblasti je spínač výstražných svetiel. V nižšej úrovni je umiestnený ovládací panel klimatizácie.

"Climatronic" s digitálnym ovládaním. Ak má Polo voliteľnú dvojzónovú automatickú klimatizáciu "Climatronic", na jej ovládanie slúži novo vyvinutý digitálny panel. Jeho lesklý čierny modul s osvetlenými funkciami je umiestnený pod systémom infotainmentu a na výšku rozdelený do troch úrovní. V najvyššej sú tlačidlá na priamy prístup k odmrazovaniu predného a zadného okna, uzavretej cirkulácii vzduchu, ako aj digitálnym indikátorom teploty a režimu. V strednej úrovni sú dotykové plochy vyhrievania sedadiel, automatického režimu ("Auto"), synchronizácie teploty v dvoch zónach ("Sync") a dotykový posúvač na ovládane rýchlosti ventilátora. V spodnej úrovni sú osvetlené dotykové posúvače na nastavovanie teploty, dotykové polia na zapnutie/vypnutie klimatizácie a nastavenie rozvodu vzduchu (hlava, telo, nohy). Pod ovládacím modulom klimatizácie sú dva osvetlené konektory USB-C a priehradka na voliteľnú indukčnú nabíjačku smartfónu.

Systémy infotainmentu novej generácie. Pre Polo sú na výber štyri rozličné systémy infotainmentu: "Composition Media" s displejom 16,5 cm (sériovo pre "Polo" a "Life"), "Ready2Discover" s displejom 20,3 cm (sériovo pre "Style" a "R-Line"), príplatkový "Discover Media" s displejom 20,3 cm a po prvý raz aj "Discover Pro" s displejom 23,4 cm. Z nich iba "Composition Media" využíva modulárnu stavebnicu infotainmentu druhej generácie (MIB2), ostatné systémy sú na báze MIB3. Systém "Ready2Discover" umožňuje dodatočne aktivovať funkciu navigácie (Function on Demand). "Discover Media" a "Discover Pro" majú funkciu navigácie sériovo. Vďaka Online-Connectivity-Unit (OCU) s integrovanou kartou eSIM systémy radu MIB3 umožňujú využívanie online služieb "We Connect" a "We Connect Plus". Okrem toho niektoré z nich umožňujú aj prístup k streamingovým službám (napr. "Apple Music™"). Funkčné vybavenie systémov infotainmentu dopĺňa bezdrôtové pripojenie smartfónu prostredníctvom "App-Connect Wireless" (sériovo pri "Style" a "R-Line") pre "Apple CarPlay™" a "Android Auto™".

Po prvý raz možnosť čiastočne automatizovanej jazdy

"IQ.DRIVE Travel Assist". Aj po technickej stránke sa malý automobil približuje k modelom Volkswagen vyšších segmentov. Ako novinka vo svojej triede môže mať Polo na želanie asistenčný systém "IQ.DRIVE Travel Assist". Ten kombinuje funkciu nového prediktívneho adaptívneho tempomatu "ACC" a asistenta udržiavania jazdného pruhu "Lane Assist", čím umožňuje čiastočne automatizovanú jazdu (vedenie v pozdĺžnom a priečnom smere) do rýchlosti 210 km/h. V takomto prípade má Polo nový sériový multifunkčný volant doplnený kapacitnými senzormi, ktoré registrujú, či sa ho vodič pri jazde s aktivovaným systémom "IQ.DRIVE Travel Assist" dotýka - ako to v EÚ požadujú právne predpisy pre automatizovanú jazdu úrovne Level 2.

Najmodernejšie asistenčné systémy

Bez ohľadu na verziu vybavenia má Polo sériovo asistenčný systém "Front Assist" s funkciou núdzového brzdenia "City Brake" a rozpoznávaním chodcov "Pedestrian Recognition", systém rozpoznávania únavy vodiča, ako aj systém udržiavania jazdného pruhu "Lane Assist".

K voliteľným asistenčným systémom patrí prediktívny adaptívny tempomat "ACC", ktorý v kombinácii s prevodovkou DSG a navigačným systémom zohľadňuje aj lokálne obmedzenia rýchlosti, začiatok obce, križovatky a kruhové objazdy. Pri tom využíva signál GPS, digitálne mapové podklady a informácie prednej kamery.

Voliteľný paket asistenčných systémov obsahuje okrem systému proaktívnej ochrany posádky aj asistenta pre zmenu jazdného pruhu a vyparkovanie. Prvkom na želanie je parkovací asistent "Park Assist", ktorý ovládaním riadenia dokáže automaticky zaparkovať vozidlo na priečne ale pozdĺžne parkovacie miesto. Máloktorý malý automobil ponúka obdobné spektrum inovatívnych asistenčných systémov ako Polo.

Štyri efektívne trojvalce k štartu predaja

Tri motory na benzín a jeden na CNG. Volkswagen začne predávať Polo v najvyššom evolučnom stupni so štyrmi vysoko efektívnymi trojvalcovými motormi s objemom 999 cm3.

1.0 MPI s výkonom 59 kW (80 k). Základ predstavuje benzínový motor s nepriamym vstrekovaním paliva MPI. Dosahuje maximálny krútiaci moment 95 Nm. Montuje sa s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou.

1.0 TSI s výkonom 70 kW (95 k). Motor TSI má priame vstrekovanie a prepĺňanie turbodúchadlom. Slabšia verzia sa štandardne kombinuje 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, na želanie so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG.

1.0 TSI s výkonom 81 kW (110 k). Výkonnejšia verzia trojvalca TSI imponuje maximálnym krútiacim momentom 200 Nm. Montuje sa štandardne so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG.

1.0 TGI s výkonom 60 kW (90 k). Ekologickú alternatívu predstavuje motor TGI na stlačený zemný plyn CNG, ktorý je uložený vo vysokotlakových nádržiach. Štartuje a jazdí primárne na plyn, po jeho spotrebovaní sa automaticky prepne na benzín pre spoľahlivý dojazd k čerpacej stanici CNG. Dosahuje maximálny krútiaci moment 160 Nm a kombinuje sa s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Nová štruktúra vybavenia s rozšíreným rozsahom prvkov

"Polo", "Life", "Style", "R-Line" a "GTI". Volkswagen nanovo skoncipoval verzie vybavenia. Doteraz mal Polo verzie Trendline (základná), Comfortline (stredná) a Highline (špičková). V zmenenej ponuke sú sériovo integrované prvky preferované väčšinou zákazníkov. Teraz sa konfigurátor začína základnou verziou "Polo", nad ňou je "Life" a ďalej sa ponuka, rovnako ako pri iných modelových radoch rozvetvuje na elegantnú verziu "Style" a športovo ladenú "R-Line". Okrem toho sa bude Polo opäť vyrábať aj ako "GTI" s výkonnejším štvorvalcovým benzínovým motorom. Táto verzia bude mať premiéru v lete tohto roku.

"Polo" je viac ako základ. Už základná verzia "Polo" má sériovo LED svetlomety, LED zadné svetlá, nový multifunkčný volant a "Lane Assist". Novým prvkom je aj stredový airbag vpredu na vnútornej strane operadla vodiča. Pri bočnom náraze sa stredový airbag nafúkne a zabraňuje vzájomnej kolízii hláv vodiča a spolujazdca vpredu. Novým bezpečnostným prvkom je aj koncový napínač bezpečnostného pásu, ktorý lepšie napína pás v bedrovej oblasti. Prvkom štandardného vybavenia je teraz aj "Digital Cockpit" (s uhlopriečkou 20,3 cm), klimatizácia, systém infotainmentu "Composition Media" s dotykovým displejom 16,5 cm (6,5 palca) a rozhraním Bluetooth, elektricky nastaviteľné a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, ako aj elektricky ovládané okná vpredu i vzadu. Už aj základná verzia má teraz vonkajšie spätné zrkadlá a kľučky lakované vo farbe karosérie. Prístrojový panel je vyrobený z mäkkého plastu a opatrený tmavými dekoračnými obkladmi "Licorice Black", látkové poťahy sedadiel majú vzor "Polo". Po chudobnom základe teda ani stopy.

"Life" je nový stred. Verzia vybavenia "Life" má navyše 15-palcové kolesá z ľahkej zliatiny "Essex", "App-Connect", hmlové svetlomety, stredovú lakťovú opierku s ďalším konektorom USB-C vzadu, ako aj kožené poťahy volantu a radiacej páky. Sedadlá sú potiahnuté kvalitnou látkou "Life", dekoračné obklady majú označenie "Lava Stone Black".

"Style" so svetlometmi "IQ-LIGHT LED-Matrix". Rozšírené sériové vybavenie elegantnej špičkovej verzie "Style" obsahuje nový prvok v tomto modelovom rade - adaptívne svetlomety "IQ.LIGHT LED-Matrix". K ďalším špecifickým prvkom vybavenia patrí predný nárazník s dvoma chrómovými lištami, LED svetlomety do hmly a 15-palcové disky z ľahkej zliatiny "Ronda". Funkčné vybavenie dopĺňajú parkovacie senzory vpredu a vzadu, ambientné osvetlenie a systém infotainmentu "Ready2Discover" s displejom 20,3 cm (8,0 palca) a funkciou "App-Connect Wireless". Sedadlá sú potiahnuté látkou "Style", na prístrojovom paneli sú vysoko lesklé obklady "Deep Iron". Na želanie môžu byť sedadlá potiahnuté exkluzívnym mikrovláknom "ArtVelours".

"R-Line" so špecifickými nárazníkmi v dizajne "R". Polo R-Line vonkajším vzhľadom na prvý pohľad demonštruje svoj športový charakter. Nárazníky majú typický dizajn "R" s lesklými čiernymi obrubami okolo vstupných otvorov vzduchu vpredu a lesklým čiernym difúzorom s naznačenými chrómovými dizajnovými koncovkami výfuku vzadu. Aj tu je systém infotainmentu "Ready2Discover" súčasťou sériového vybavenia, rovnako ako 16-palcové disky z ľahkej zliatiny "Valencia". Sedadlá sú potiahnuté exkluzívnou látkou "Karoso", s ktorou sú farebne zladené dekoračné obklady "Dark Grey".

Štyri nové farby. Pre Polo bude na výber osem farieb karosérie. Z nich dve sú štandardné - "Ascot Šedá" (nová) a "Pure Biela". Päť metalizovaných lakov má označenie "Reflex Strieborná", "Smoke Šedá" (nová), "Reef Modrá", "Kings Červená" (nová) a "Vibrant Fialová" (nová). Jediný lak s perleťovým efektom je "Deep Čierna". Okrem toho sa farby "Kings Červená", "Pure Biela", "Reflex Strieborná" a "Reef Modrá" dajú kombinovať so strechou nalakovanou kontrastnou čiernou farbou ("Roof Pack").

Od ozvučovacieho systému po športový podvozok. Rovnako ako doteraz budú pre Polo k dispozícii rozličné prvky vybavenia na želanie, ktorými sa dá malý bestseller perfektne prispôsobiť individuálnym požiadavkám a vkusu zákazníka. Patrí k nim veľké panoramatické posuvné/výklopné strešné okno, disky kolies z ľahkej zliatiny do formátu 17 palcov, ťažné zariadenie, ozvučovací systém "beatsAudio" s celkovým výkonom 300 W, systém na odomykanie a štartovanie bez kľúča "Keyless Access", hlasové ovládanie, stmavené sklá v zadnej časti kabíny a športový paket (pre "Style" a "R-Line"), zahŕňajúci športový podvozok so svetlou výškou zmenšenou o 15 mm, elektronickou uzávierkou diferenciálu (XDS) a voľbou jazdného profilu.